اطلاعات مفید و جامع

این وبلاگ با نظارت وبلاگ saeedetelaity.mihanblog.com یعنی وبلاگی با اطلاعات مفید مفید شروع به کار کرده

اطلاعات مفید و جامع

این وبلاگ با نظارت وبلاگ saeedetelaity.mihanblog.com یعنی وبلاگی با اطلاعات مفید مفید شروع به کار کرده

کشته و زخمی شدن 59 نفر در یک تصادف در سینای مصر

‪سه‌شنبه، ۱۲ تیر ۱۳۸۶‬
بر اثر وقوع یک تصادف میان دو اتوبوس در نزدیکی منطقه گردشگری شرم الشیخ در استان سینای جنوبی در مصر، 12 نفر کشته و 47 نفر دیگر زخمی شدند.
به گزارش رویترز، یک مسوول بیمارستانی این استان گفت: این حادثه در 32 کیلومتری شرم الشیخ به وقوع پیوست.
وی افزود: دو اتوبوس در یک پیچ خطرناک از روبه روی هم درآمده و با یکدیگر برخورد کردند.
این مسوول بیمارستانی ضمن رد نکردن وجود گردشگران خارجی در میان زخمی ها گفت: زخمی ها به بیمارستان بین المللی شرم الشیخ انتقال داده شدند و وضعیت جسمی برخی از آن ها وخیم گزارش می شود.

دو تصادف با پراید در استان گلستان دو کشته دربرداشت

‪سه‌شنبه، ۱۲ تیر ۱۳۸۶‬
معاونت اجتماعی و ارشاد فرماندهی انتظامی گلستان اعلام کرد: طی ‪۲۴‬ساعت گذشته، ‪۳۲‬فقره تصادف در راهها و جاده‌های استان رخ داد که طی آن، دو نفر کشته و ده نفر نیز مجروح شدند.

دایره اطلاع‌رسانی این معاونت روز سه‌شنبه اضافه کرد: در شهرستان رامیان، بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو پراید، با یک دستگاه موتورسیکلت، راکب و ترک‌نشین، بشدت مجروح شدند که پس از انتقال به بیمارستان، ترک‌نشین موتور، جان باخت.

همچنین پیرمرد ‪۸۰‬ساله‌ای در آزادشهر، قربانی بی‌احتیاطی راننده پراید شد.

در این سانحه، عابر پیاده در اثر برخورد شدید با خودرو، در حال انتقال به بیمارستان، فوت کرد.

کارشناس پلیس، علت این تصادف را بی‌احتیاطی راننده خودرو تشخیص داد.

همچنین طی ‪۲۴‬ساعت گذشته، یکهزار و ‪۲۱۳‬دستگاه خودرو و ‪۶۲۸‬دستگاه موتورسیکلت توسط ماموران انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی مورد بازدید و کنترل قرار گرفت که در نتیجه آن ‪۸۱‬دستگاه موتورسیکلت و ‪۳۱‬دستگاه خودروی متخلف توقیف و برای سیر مراحل قانونی به پارکینگ انتقال داده شد.

طی این مدت، سه هزار و ‪۴۶۳‬برگه اخطاریه نیز، توسط کارشناسان راهنمایی و رانندگی برای رانندگان متخلف در درون و برون شهرهای استان صادر شد.

شنا در رودخانه‌ها، جان جوانان چهارمحال وبختیاری را تهدید می‌کند

همزمان با فرارسیدن فصل گرما جوانان و نوجوانان در چهارمحال وبختیاری ، بدلیل کمبود استخرهای شنا،درآبهای رودخانه‌ها شنا می‌کنندکه‌این امر خطراتی را به همراه دارد.

کمبوداستخر شنا در فصل گرما و وجود رودخانه‌ها ، حاشیه سدها ، تالابها و دیگر آبگیرها دراین استان ، خطر غرق شدن را برای نوجوانان و جوانان نیز دوچندان کرده است.

به گزارش نیروی انتظامی چهارمحال وبختیاری در هفته گذشته سه جوان در شهرستانهای لردگان و بروجن در یک سد خاکی و تالاب چغاخور" غرق شده‌اند که این آمار بیانگر این وضعیت نامناسب است.

یکی‌ازجوانان شهرکردی در این‌باره به ایرنا گفت: متاسفانه به رغم استقبال جوانان از ورزش مفرح شنا در این بخش سرمایه‌گذاری چندانی صورت نگرفته است.

"محمد کوهی" افزود: استفاده از استخرهای شنای فعال استان به لحاظ محدویت ظرفیت و نیز مسایل بهداشتی برای هرکسی و به راحتی امکانپذیر نیست.

وی افزود: در سال‌های گذشته آسیب‌های چشمی از جمله عوارض استفاده از آب آلوده استخرهای شنا برای برخی از شناگران استان رخ داده است.

وی گفت: بیماری‌های عفونی و قارچی از خطراتی است که جوانانی را که برای شنا به رودخانه‌ها می‌روند ،نیز تهدید می‌کند.

یکی دیگر از جوانان شهر سامان گفت: در اکثر موارد جوانان به صورت گروهی با یکدیگر به رودخانه‌های استان برای شنا و آب تنی می‌آیند و چون اصول و قوائد شنا را نمی‌دانند به قسمت‌های عمیق رودخانه رفته و غرق می‌شوند.

"حافظ امیری " یک جوان شهر "لردگان" نیز به خبرنگارایرنا گفت: این شهر گرمسیری‌ترین نقطه استان چهارمحال وبختیاری است بااین وجوداستخرشنا ندارد.

اگر چه مسوولان آمار دقیقی از غریق‌شدگان این استان در رودخانه هاارایه نمی‌دهند اما گفته می‌شود این میزان در سال بیش از ‪۱۰‬نفر است.

مدیرکل تربیت بدنی استان چهارمحال وبختیاری نیزگفت:درحال حاضر دواستخر شنا در استان فعال است.

"محسن حسین میرزایی" افزود: ساخت استخر در مراکز شش شهرستان استان یکی از اولویت‌های کاری این سازمان است.

وی افزود: بر فعالیت و بهداشت استخرهای شنایی فعال استان نیز اکیپ‌هایی از مرکز بهداشت استان و سازمان تربیت بدنی هر روزه نظارت می‌کنند.

به گفته وی، آب استخرهای شنا هر دو روز یکبار تخلیه می‌شود و برای ضد عفونی از محلول کلر نیز استفاده می‌شود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر چهارمحال وبختیاری نیز گفت: یک اکیپ سیار امداد و نجات غواصی با‪۲۰‬نفرنیروی آموزش دیده‌غواص درفصل گرما دراستان فعال هستند.

"علیار صفاریان" افزود: آموزش غواصی به صورت رایگان یکی از برنامه‌های جمعیت هلال احمر است که هر ساله این طرح با استقبال جوانان مواجه است.

به گزارش ایرنا، از ‪۲۶‬شهر چهارمحال وبختیاری دو شهر دارای استخراست.

آخرین رقم خسارات سیل درکاشان ،افزون بر‪ ۴۶۷‬میلیارد ریال برآورد

‪سه‌شنبه، ۱۲ تیر ۱۳۸۶‬
فرماندار کاشان گفت: بر اثر وقوع سیل در چند روز اخیر ‪۴۶۷‬میلیارد ریال خسارت به بخش‌های مختلف این شهرستان وارد شد.

به‌گزارش ایرنا،"حسینعلی حاجی" روزسه شنبه درجمع خبرنگاران بیشترین خسارت وارد شده را به بخش کشاورزی به میزان ‪۲۱۰‬میلیارد ریال ذکر کرد و افزود:
‪۹۰‬میلیارد ریال نیز خسارت به بخش راه‌و بقیه به سایر بخش‌های این شهرستان وارد شده‌است.

به گفته وی ،براثر وقوع سیل ‪۶۱۹‬باب واحد مسکونی در این شهرستان تخریب و خسارت دید که ‪۲۳۹‬باب از این تعداد به طور صددرصدوبقیه‌بین‪ ۲۰‬تا‪ ۸۰‬درصد تخریب شده‌است.

وی، بازسازی زیر ساخت‌ها و واحدهای مسکونی و تاسیسات آسیب دیده را از جمله‌کارهای اصلی ستاد حوادث و سوانح غیرمترقبه شهرستان‌اعلام کردو افزود:با تشکیل ستادهایی درشهرستان واستان اصفهان امید است که هر چه‌زودتر بازسازی واحدهای خسارت دیده شروع و به اتمام برسد.

فرماندار کاشان گفت: بنیاد مسکن استان‌اصفهان برای اسکان موقت سیلزدگان این شهرستان تعداد‪ ۲۰۰‬واحدمسکونی پیش ساخته راپیش بینی‌کرده‌است‌که‌در اختیار سیل زدگان کاشان قرار می‌گیرد.

وی، همچنین به اختصاص ‪۵۰۰‬میلیون ریال توسط جهاد کشاورزی استان اصفهان برای‌احیای قناتهای مناطق سیلزده اشاره کرد و افزود: با مکاتبات انجام شده با وزیرکشور ونمایندگان مجلس شورای اسلامی، همچنین قرار است وام قرض‌الحسنه ده‌ساله‌به مبلغ ‪۲۰‬میلیون ریال در اختیار سیل زدگان و کشاورزان قرار گیرد.

حاجی،بازگشایی ‪۱۴۱‬کیلومتر از مسیرهای مسدود شده راههای روستایی و راههای اصلی مناطق سیلزده با تلاش تیمهای اعزامی از سوی دستگاههای ذیربط ، اعزام‌هشت گروه به منظورترمیم و بازسازی قناتها و احیای چهار قنات ، توزیع ‪۲۲‬تن علوفه بین دامداران ، اصلاح سه حلقه چاه را از جمله اقدام‌های انجام شده در مناطق خسارت دیده ناشی از سیل اخیر این شهرستان ذکر کرد.

وی اظهار داشت: ترمیم بخشی از لوله‌های آسیب دیده گاز و آبرسانی موقت به روستاهای قزآان ،قهرودوجوینان،شهر برزک ، برقرسانی به ‪۹‬روستای آسیب دیده و برقراری ارتباط تلفنی وتامین سوخت مورد ساکنان مناطق سیلزده را از دیگر اقدام‌های صورت گرفته با همکاری دستگاههای ذیربط عنوان کرد.

به‌گفته وی،هم اکنون کارکارشناسی ‪۵۴۷‬مورد ازواحدهای آسیب دیده به پایان رسیده است.

فرماندارکاشان‌اظهارداشت: دربرخی روستاهایی که آب شرب قابل مصرف ندارند باانجام آزمایشهای میکروبی آبرسانی سیار،همچنین‌کارنظارت تیم‌های بهداشتی، مستندسازی مسیرهای آسیب دیده، پاکسازی معابر و خیابانهای اصلی از رسوبات گل و لای، امداد رسانی و توزیع مواد غذایی و سایر مایحتاج سیل زدگان کاشان در حال انجام است.

حاجی، از جمله‌نیازهای سیل زدگان این شهرستان را ‪۲۰‬دستگاه بیل تراکتوری برای احیای قناتهای مناطق سیلزده عنوان کرد.

بارش ده دقیقه باران و تگرگ در ششم تیرماه سال جاری در سه بخش مرکزی، قمصر و برزک از توابع کاشان ، سبب جاری شدن سیل و خساراتی به روستاهای "آزران" ، "تجره" ، "پنداس ، "آرنجن" ، "ورکان" ، "قزآان" ، "جوینان" ، "حسین‌آباد" ، "خرمدشت" ، "جهق" و "نصرآباد"،" قهرود" همچنین شهر قمصر شد.

میزان سیل در پنج حوزه برزک ‪، ۱۲۵‬قهرود ‪، ۳۰۰‬قمصر ‪،۲۵۰‬جهق ‪، ۲۲۰‬ورکان ‪۸۰‬مترمکعب گزارش شده است.

بر اثر وقوع سیل در شهرستان کاشان هشت نفر کشته، ‪۱۷‬نفر مجروح و یک نفر مفقود شده‌است.

هواپیمای شخصی 300میلیون دلاری

 ‪دوشنبه، ۱۱ تیر ۱۳۸۶

 یک خریدار ناشناس دستور خرید یک هواپیمای ایرباس A380 را به عنوان جت خصوصی به نمایشگاه هوایی پاریس داد.
به گزارش بی بی سی ، شرکت ایرباس اعلام کرد این فرد که امریکایی و اروپایی نیست از این هواپیما برای استفاده شخصی خود و همراهانش استفاده خواهد کرد.
قیمت این هواپیما 300میلیون دلار است و 900 متر مربع فضای کابین آن است و برای 840 مسافر جا دارد. انتظار می رود آماده کردن آن برای استفاده خصوصی بیش از یک سال طول بکشد.
یک سخنگوی لوفت هانزا تکنیک که هواپیماهای بزرگ تجاری را به جت های خصوصی تبدیل می کند ، گفت: بیشتر اینگونه مشتریان از خاورمیانه هستند.
این هواپیما را خلبانان معدودی می توانند به پرواز دربیاورند و در فرودگاه های محدودی می توانند فرود بیایند.
گروه های طرفدار محیط زیست با اعلام نارضایتی از این اقدام گفتند خریدن چنین هواپیمایی برای مصرف خصوصی مثل این است که یک کارخانه برق را فقط برای شارژ تلفن همراه خود خریداری کنید.این اتفاق روز چهارشنبه 30 خرداد ماه 1386  

مرد 84 ساله ، 67 سال بدون گواهینامه رانندگی می کرد

 ‪دوشنبه، ۱۱ تیر ۱۳۸۶

یک راننده هلندی این هفته اعتراف کرد بدون داشتن گواهینامه، 67 رانندگی کرده است.
به گزارش رویترز ، پلیس هلند اعلام کرد: این راننده 84 ساله هرگز در این مدت سرعت غیرمجاز نداشته و خودروی وی هیچ وقت به وسیله نیروهای پلیس متوقف نشده بود.
این مرد به پلیس قول داد دیگر از خودرویش که معاینه فنی نشده ، استفاده نکند.

شرورهای هوسران قصد جان دختر دانش آموز را داشتند

 ‪دوشنبه، ۱۱ تیر ۱۳۸۶

2شرور جوان که دختر دانش آموزی را در یکی از محله های غرب تهران ربوده و با انتقال وی به یک آپارتمان ، او را مورد آزار و اذیت قرار داده و با ضربه های چاقو مجروح کرده بودند ، از سوی ماموران انتظامی تهران شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار جام جم ، چندی پیش مردی با مرکز فوریت های پلیسی 110تهران تماس گرفت و بیان کرد که دختر نوجوانی با چاقو مجروح و در یکی از محله های شهرک راه آهن رها شده است.
به دنبال این تماس ، ماموران انتظامی به محل اعزام شدند و پی بردند که دختر نوجوانی بشدت زخمی شده و قدرت تکلم ندارد. جدال با مرگ بنابراین دختر مجروح برای درمان به یکی از بیمارستان های تهران منتقل شد و پس از عمل جراحی و با تلاش تیم پزشکی از مرگ حتمی نجات یافت.
به این ترتیب پرونده ای تشکیل و با دستور منافی آذر، بازپرس شعبه 12دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 5تهران ، ماموران تحقیقات ویژه ای را از دختر نوجوان آغاز کردند. راز سیاه 2مرد هوسران فاش شد دختر مجروح در تشریح این حادثه تلخ گفت: ساعت 12.30از منزلمان خارج شدم و در خیابان منتظر تاکسی بودم تا برای ثبت نام به مرکز آموزشی رایانه بروم. دقایقی نگذشته بود که یک دستگاه خودروی پژو مقابل پایم توقف کرد و ناگهان 2سرنشین آن به سویم حمله کردند و با زور و تهدید مرا سوار خودروی خود کردند و متواری شدند. هر چه گریه و التماس کردم و داد و فریاد راه انداختم ، بی فایده بود.
شاکی ادامه داد: مردان شرور مرا به یک آپارتمان بردند و با زور و تهدید چاقو در حالی که حالت طبیعی نداشتند، مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند. در همین موقع متوجه چاقویی روی زمین شدم ، آن را برداشتم و به سمت یکی از آنها حمله کردم و ضربه ای به وی زدم که با من درگیر شد و چاقو را از دستم گرفت و به سویم حمله کرد و با ضربات چاقو، مجروحم کرد. بسختی از آن آپارتمان فرار کردم و کشان کشان خود را به خیابان رساندم و با زدن در منزل یکی از اهالی محل ، از آنها کمک خواستم.
با اطلاعاتی که شاکی در اختیار ماموران قرار داد، چهره نگاری رایانه ای از 2مرد هوسران صورت گرفت و آنها تحت تعقیب پلیس تهران قرار گرفتند تا عاقبت چند روز پیش متهمان فراری در یکی از محله های غرب تهران شناسایی و دستگیر شدند. با انتقال متهمان به مرکز پلیس ، آنها مورد بازجویی قرار گرفتند و به آزار و اذیت دختر نوجوان اعتراف کردند. اعتراف تلخ شرورها یکی از مردان شرور در اعترافاتش گفت: من و دوستم سوار بر خودرو در خیابان پرسه می زدیم که متوجه دختر نوجوان شدیم که منتظر تاکسی بود. در یک لحظه وسوسه شدیم و به سمتش رفتیم و با زور و تهدید او را ربودیم و با انتقال به منزل دوستم او را مورد آزار و اذیت قرار دادیم. اما او با دوستم درگیر شد و ما هم با چاقو او را مجروح کردیم.
متهم ادامه داد: از آنجا که دوستم مجروح شده بود و من هم به وضعیت او رسیدگی می کردم ، پس از دقایقی متوجه شدم دختر نوجوان فرار کرده است. در حالی که چاقو به دست داشتم به تعقیب وی پرداختم تا او را به قتل برسانم تا به پلیس اطلاع ندهد، اما ناگهان متوجه شدم او به در منزل یکی از همسایگان مراجعه کرده و ساکنان آنجا برای نجات وی به خیابان آمده اند. ترسیدم و بلافاصله دوستم را برای درمان به درمانگاه بردم.
ماموران در ادامه تحقیقات پی بردند که 2مرد هوسران دستگیر شده چندین سابقه کیفری درخصوص شرارت و مزاحمت برای نوامیس مردم دارند.
بنا بر این گزارش ، 2شرور هوسران با قرار قانونی روانه زندان شدند و پرونده آنها درخصوص آزار و اذیت شاکی با قرار عدم صلاحیت رسیدگی دادسرا به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد و تحقیقات تکمیلی از متهمان درخصوص فاش شدن راز دیگر جرایم احتمالی آنها ادامه دارد.

مرده ای که طی 20 سال گذشته زنده بوده است

 ‪دوشنبه، ۱۱ تیر ۱۳۸۶

یک کشاورز مصری از استانداری استان البحیره خواست نامش را از فهرست مردگان حذف کند.
به گزارش پایگاه اینترنتی الرایه، خلیل عبدالهادی 35 ساله با مراجعه به دفتر اداره متوفیات این استان، ضمن ارائه شکایتی مدعی شد نام وی از 20 سال پیش تاکنون در فهرست مردگان ثبت شده است.
عبدالهادی افزود: من زنده ام و 6 فرزند و کارت شناسایی ملی دارم.