اطلاعات مفید و جامع

این وبلاگ با نظارت وبلاگ saeedetelaity.mihanblog.com یعنی وبلاگی با اطلاعات مفید مفید شروع به کار کرده

اطلاعات مفید و جامع

این وبلاگ با نظارت وبلاگ saeedetelaity.mihanblog.com یعنی وبلاگی با اطلاعات مفید مفید شروع به کار کرده

جاری شدن سیل در "قمصر" و "برزک" از توابع شهرستان کاشان

براثر بارش شدید باران و جاری شدن سیل در "قمصر" و "برزک" شهرستان کاشان، بخشهایی از این مناطق تخریب و خسارتهایی را باعث شد.

۸۶/۰۴/۰۷

سیل زدگان "قمصر" و "برزک" کاشان خواستار تسریع در امداد رسانی شدند.



جمعی از سیل زدگان قمصر و برزک از توابع کاشان خواستار تسریع در کار امداد رسانی از سوی مسوولان ذیربط شدند.

به رغم گذشت بیش از ‪۱۸‬ساعت از وقوع سیل بسیاری از اهالی قمصر به ویژه خسارت دیدگان ناشی از سیل روز گذشته، منتظر گروههای امداد رسانی به این شهر و امکانات لازم برای پاکسازی و برداشت آوار چند واحد مسکونی خود هستند.

عده‌ای از اهالی شهر قمصر از حضور نداشتن مسوولان ذیربط در محل وقوع سیل گلایه دارند و خواستار تسریع در کمک رسانی از سوی ستاد حوادث غیر مترقبه این شهرستان هستند.

به گزارش ایرنا، جاری شدن سیل روز گذشته باعث وارد شدن خسارات زیادی به بخش قمصر کاشان بویژه شهر قمصر حد فاصل پل بخشداری، خیابانهای ساحلی و روستاهای "فرفهان" و "قهرود" از توابع این بخش شد.

به علت کم ارتفاع بودن یکی از پل‌های این شهر و بسته شدن دهانه‌های آن با شاخه و تنه‌های درختان و سایر ضایعات حجم زیادی از سیلاب به خیابانهای ساحلی‌در حاشیه رودخانه قمصر سرازیر شد و علاوه بر گل و لای فراوان، سنگ و چوب و تنه درختان شکسته شده، چند واحد مسکونی نیز تخریب شد.

به گفته شاهدان عینی، جریان سیل تعدادی از خودرو پارک شده در حاشیه خیابان ساحلی و روی پلهای قمصر را مسافتها جابجا کرد.

همچنین این گزارش حاکیست، به علت بسته شدن محور ارتباطی قهرود در اثر تخریب پل این روستا از وضعیت این منطقه و روستاهای بالا دست آن هم‌اکنون اطلاعی در دست نیست.

کار جمع آوری ضایعات گل و لای و سنگهای و تنه‌های شکسته درختان از صبح امروز بتدریج با کمک مردم و گروههای شهرداری قمصر آغاز شده‌است.

برای حفاظت از مناطق خسارت دیده و برقراری نظم و امنیت گروههای از واحدهای انتظامی و نظامی و بسیج عازم منطقه شده‌اند.

از سوی امور برق کاشان نیز اقداماتی در جهت اصلاح شبکه برق قمصر در حال انجام است.

هم اکنون آب و برق، گاز، تلفن بخش‌هایی از مناطق خسارت دیده شهر قمصر و روستاهای فرفهان و قهرورد قطع است.

دانشگاه علوم پزشکی کاشان آمار کشته‌شدگان این حادثه را پنج نفر و مجروحان بستری شده در بیمارستان شهید بهشتی کاشان را هفت نفر اعلام کرد.

گفته می‌شود، تعدادی از آسیب دیدگان سیل روز گذشته نیز در مراکز درمانی کاشان بصورت سرپایی تحت درمان قرار گرفته‌اند.

سیل روز گذشته علاوه بر مناطقی از بخش قمصر کاشان، موجب خسارت فراوان به پلها، راهها، مناطق مسکونی و اراضی کشاورزی، قنات‌ها و واحدهای دامی بخش برزک از جمله منطقه ورکان و آزران از توابع شهرستان کاشان شد.

همچنین جاری شدن سیل باعث تخریب و آبگرفتگی در محور ارتباطی کاشان به سمت شهرک ‪۲۲‬بهمن و قمصر شده، بطوریکه رفت و آمد خودروها با سختی انجام می‌گیرد.

از سوی دیگر ستاد حوادث غیر مترقبه شهرستان کاشان نیز اعلام کرد: به مجرد اطلاع از وقوع سیل با تشکیل جلسه در فرمانداری کاشان و اتخاذ تصمیم به منظور کمک به آسیب دیدگان ناشی از سیل روز گذشته تعدادی امدادرسان با پنج دستگاه اتوبوس از سوی این ستاد شب گذشته عازم مناطق سیل زده شده‌اند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد