اطلاعات مفید و جامع

این وبلاگ با نظارت وبلاگ saeedetelaity.mihanblog.com یعنی وبلاگی با اطلاعات مفید مفید شروع به کار کرده

اطلاعات مفید و جامع

این وبلاگ با نظارت وبلاگ saeedetelaity.mihanblog.com یعنی وبلاگی با اطلاعات مفید مفید شروع به کار کرده

بیش از صد نقطه از جنگل‌های یونان دچار حریق شد


جمعه، ۸ تیر ۱۳۸۶

بیش از یکصد نقطه از جنگل‌های مهم در سراسر یونان، روز پنجشنبه دچار حریق شد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های خبری یونان، بر اثر آتش سوزی در منطقه "پارنیتا" واقع در شمال شرقی آتن، تعداد زیادی از جنگل‌های این منطقه در حال سوختن است و رییس اداره آتش نشانی که برای هدایت عملیات خاموش کردن آتش سوزی به این منطقه رفته بود، در محاصره آتش قرار گرفته است که تلاش برای نجات جان وی همچنان ادامه دارد.

هتل "مامون پارنس" واقع در منطقه "پارنیتا" نیز که در محاصره آتش قرار گرفته بود، پنجشنبه شب تخلیه شد.

بر اثر آتش سوزی مهیبی که در جنگل‌های منطقه "لاریسا" و" لگونیسیا" واقع در شمال یونان رخ داده است، دو نفر در آتش سوختند و تعداد زیادی از مزارع و جنگل‌های این منطقه، نابود شده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های خبری یونان، تعداد زیادی از جنگل‌ها در سراسر یونان در آتش می‌سوزد و تعداد زیادی از بالگردها، خودرو و نیروهای انسانی آتش نشانی بطور مستمر برای خاموش کردن آتش سوزی جنگل ها، تلاش می‌کنند.

بر اثر این آتش سوزی‌ها تاکنون چهار منزل مسکونی نیز دچار حریق شده و در آتش سوخت.

اداره آتش نشانی یونان اعلام کرد: آتش سوزی در منطقه شمال شرقی آتن، بر اثر اتصال برق در دکل برق رخ داده است.

رسانه‌های گروهی یونان نیز اعلام کردند که احتمال از مدار خارج شدن شبکه سراسری برق بر اثر آتش سوزیها به علت نزدیک بودن دکل‌های اصلی انتقال برق، وجود دارد. در همین حال گرمای شدید در سراسر یونان همچنان ادامه دارد و تاکنون تعداد ‪۱۰‬نفر بر اثر گرما زدگی جان خود را از دست داده‌اند و تعداد زیادی نیز راهی بیمارستانها شده اند.

مسوولان منطقه لاریسا و لگونیسیا بر اثر آتش سوزی در این مناطق، وضعیت اضطراری اعلام کرده‌اند و از مردم خواسته‌اند که کمک‌های لازم را به همشهریان خود ارایه کنند.

روز پنجشنبه "پروکوپیس پولوپلس" وزیر کشور طی دیداری که با "کوستاس کارامانلیس" نخست وزیر یونان داشت، وی را در جریان وضعیت بوجود آمده بر اثر گرمای شدید و بروز آتش سوزی‌ها قرار داد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد