اطلاعات مفید و جامع

این وبلاگ با نظارت وبلاگ saeedetelaity.mihanblog.com یعنی وبلاگی با اطلاعات مفید مفید شروع به کار کرده

اطلاعات مفید و جامع

این وبلاگ با نظارت وبلاگ saeedetelaity.mihanblog.com یعنی وبلاگی با اطلاعات مفید مفید شروع به کار کرده

حوادث غیرمترقبه بیش از ‪ ۴۳‬میلیارد ریال خسارت در سمنان

شنبه، ۹ تیر ۱۳۸۶

معاون امور عمرانی استانداری‌سمنان گفت: حوادث و سوانح غیرمترقبه امسال ‪ ۴۳‬میلیارد و ‪ ۷۶۰‬میلیون ریال به این استان خسارت زد.

"محمدهادی عموزاده" روز شنبه در جلسه ستاد حوادث غیرمترقبه این استان افزود: امسال ‪ ۱۷‬مورد زلزله، هشت مورد سیل، دو مورد آفت نباتی انبوه در مراتع و یک مورد رانش زمین و انسداد محور در استان سمنان روی داده است.

وی با اشاره به‌افزایش بارندگی در این استان گفت: در سال زراعی جاری در سمنان ‪ ۱۰۳‬میلیمتر،دامغان ‪ ۷۳‬میلیمتر، شاهرود ‪ ۶۷‬میلیمتر،گرمسار ‪ ۴۷‬میلی متر و بیارجمند ‪ ۳۲‬میلیمتر بیشتر از سال زراعی گذشته باران باریده است.

وی با بیان اینکه امسال ردیف بودجه کمک‌های بلاعوض دربخش حوادث غیرمترقبه حذف شده است از مسوولان خواست در صورت بروز خسارت، برآورد اولیه میزان آن را ظرف ‪ ۱۲‬ساعت به ستاد حوادث غیرمترقبه استان اعلام کنند.

معاون عمرانی استانداری سمنان همچنین اختصاص ‪ ۱۵‬میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام حوادث غیرمترقبه، پنج میلیارد ریال برای ایجاد اتاق بحران و بیمه محصولات کشاورزی را از مصوبات سفر رییس جمهوری در حوزه حوادث غیرمترقبه این استان ذکر کرد.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان سمنان نیز در این جلسه با بیان اینکه ‪۳۸‬ محصول کشاورزی، گلخانه‌ای، دام، طیور و آبزیان در این استان بیمه می‌شوند گفت : سهم بیمه‌گذار در پرداخت حق بیمه بر اساس نوع محصول ‪ ۲۰‬تا ‪ ۷۰‬درصد است.

"خدارضا دشتبانی" افزود: محصول چغندرقند، گندم آبی، دانه‌های روغنی و پنبه هنگام انعقاد قرارداد کشت بیمه می‌شوند.

وی حجم غرامت پرداخت شده به بیمه‌گذاران در سال زراعی ‪ ۸۵ - ۸۶‬را ‪۴۷‬ میلیارد و ‪ ۸۹۱‬میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در سال زراعی جاری، سرما، تگرگ و طوفان به محصولات کشاورزی تحت پوشش بیمه بیشترین خسارت زده است.

به‌گفته وی، ‪ ۱۵۰‬هکتار از ‪ ۴۱۸‬هکتار مزارع پسته‌کاری بیمه شده در دامغان یکهزار و ‪ ۸۵۰‬هکتار از دو هزار هکتار باغهای زردآلوی بسطام و هفت هزار هکتار از ‪ ۹‬هزار هکتار اراضی زیر کشت گندم در گرمسار بر اثر طوفان و تگرگ بیش از ‪ ۲۷‬میلیارد و ‪ ۸۱۰‬میلیون ریال خسارت دیدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد