اطلاعات مفید و جامع

این وبلاگ با نظارت وبلاگ saeedetelaity.mihanblog.com یعنی وبلاگی با اطلاعات مفید مفید شروع به کار کرده

اطلاعات مفید و جامع

این وبلاگ با نظارت وبلاگ saeedetelaity.mihanblog.com یعنی وبلاگی با اطلاعات مفید مفید شروع به کار کرده

سرنوشت مفقودشدگان سیل اخیر کاشان نامعلوم است

شنبه، ۹ تیر ۱۳۸۶

برغم گذشت بیش از سه روز از حادثه سیل کاشان در مناطق قمصر ، قهرود و برزک از توابع این شهرستان و تلاش گسترده تیمهای تجسس، هنوز سرنوشت مفقود شدگان سیل اخیر کاشان نامعلوم است.

در اثر جاری شدن سیل در منطقه قهرود و جوینان از توابع بخش قمصر کاشان چند دستگاه خودرو با سرنشینان آن مفقود شد.

مسوولان ذیربط می‌گویند:احتمال مدفون شدن مفقودشدگان این حادثه که تعداد آنها بین پنج الی هفت نفر است، بین رسوبات‌وگل و لای رودخانه و یا سد قهرود وجود دارد.

سیل عظیم و ویرانگر به فاصله بیست دقیقه باعث طغیان رودخانه در منطقه کوهستانی قهرود وجوینان و تخریب چندین کیلومتر محور ارتباطی این منطقه شد و همزمان با آن علاوه بر کشته شدن پنج نفر و مجروح شدن ‪ ۱۷‬نفرو خسارت به واحدهای مسکونی ، چند خودروی عبوری را با خود برد.

هم‌اکنون راه‌ارتباطی قهرود به سمت جوشقان کامو و میمه تخریب شده و اقدام صورت گرفته راه و ترابری استان اصفهان تردد خودروها با سختی از حاشیه و بستر سنگلاخ رودخانه امکان پذیر است.

برای جستجوی مفقودین سیل از سوی گروههای اعزامی جمعیت هلال احمر و بسیج به‌منطقه‌تلاشهایی با استفاده از سگهای زنده یاب درحال انجام است، ولی اکنون نتیجه‌ای نداشته‌است.

رییس جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به تلاش گروه تجسس در منطقه سیلزده بویژه اطراف سد قهرود، گفت: به علت حجم زیاد رسوبات گل و لای زیاد داخل بستررودخانه‌وسد قهرود،همچنین وجود لاشه احشام و سایر حیوانات استفاده از سگهای آموزش دیده موفقیتی نداشته‌است.

نواب،خواستار اطلاع رسانی واقع بینانه به مردم شد و اظهار داشت: با توجه حجم وسیع سیلاب و گل و لای آن بویژه در سد قهرود، احتمال اینکه‌مفقودشدگان پیدا نشود وجود دارد ، ولی گروهها تلاش خود را خواهند کرد.

شهردار میمه نیز که در این حادثه راننده خود را از دست داد، می‌گوید:
" رضا سلطانی" راننده این شهرداری در جریان این سیل مفقود شده‌است و تنها پلاک خودروی او پیدا شده است.

" جمشید وطنخواه" به‌اعزام ‪ ۷۰‬نفر از بسیجیان برای تجسس به منطقه اشاره کرد و افزود: برغم جستجو این گروه در وسعت ‪ ۵۰‬کیلومتر منطقه سیلزده هنوز موفق به یافتن جنازه مفقودین نشده‌اند.

وی گفت: اگر استفاده‌ازسگهای زنده یاب موفقیتی ندارد باید برای جستجو از وجود غواصان و امکانات قایق موتوری بویژه در سد قهرود استفاده شود.

" منصور شیشه فروش " رییس ستاد حوادث غیر مترقبه استان اصفهان نیز بر حضور و ادامه کار گروههای امدادرسان در مناطق سیلزده تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، هم اکنون گروههای مختلف سازمانها و ادارات ذیربط استان اصفهان و شهرستان کاشان و برخی شهرستانهای دیگر از جمله میمه و آران و بیدگل با حضوردرمناطق سیلزده عملیات خود را برای اصلاح تاسیسات زیربنایی، راهها، اراضی کشاورزی، لایروبی قنوات و امدادرسانی به سیلزدگان را آغاز کرده‌اند.

این گزارش حاکیست، هنوزراه‌برخی‌ازروستاهای مناطق سیلزده از جمله روستاهای "جهق" و "زنجان بر" از توابع بخش قمصر بازگشایی نشده و امکان امداد رسانی وجود ندارد.

به گفته‌فرماندار کاشان با اقدامات انجام توسط اداراه راه و ترابری تنها ‪ ۱۰‬کیلومتر دیگر وجود دارد تا راه ارتباطی این روستاها باز شود.

"حسینعلی حاجی " خواستار امداد رسانی به مردم محروم این منطقه به هر نحو ممکن شده است.

" علی اصغر گرانمایه پور" نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی نیزباارسال نامه‌ای به دکتر احمدی نژاد رییس جمهوری کشورمان و دیگر مقامات مملکتی ، خواستار تسریع در کمک رسانی به مناطق سیلزده و صدور دستورات لازم شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد