اطلاعات مفید و جامع

این وبلاگ با نظارت وبلاگ saeedetelaity.mihanblog.com یعنی وبلاگی با اطلاعات مفید مفید شروع به کار کرده

اطلاعات مفید و جامع

این وبلاگ با نظارت وبلاگ saeedetelaity.mihanblog.com یعنی وبلاگی با اطلاعات مفید مفید شروع به کار کرده

شنا در رودخانه‌ها، جان جوانان چهارمحال وبختیاری را تهدید می‌کند

همزمان با فرارسیدن فصل گرما جوانان و نوجوانان در چهارمحال وبختیاری ، بدلیل کمبود استخرهای شنا،درآبهای رودخانه‌ها شنا می‌کنندکه‌این امر خطراتی را به همراه دارد.

کمبوداستخر شنا در فصل گرما و وجود رودخانه‌ها ، حاشیه سدها ، تالابها و دیگر آبگیرها دراین استان ، خطر غرق شدن را برای نوجوانان و جوانان نیز دوچندان کرده است.

به گزارش نیروی انتظامی چهارمحال وبختیاری در هفته گذشته سه جوان در شهرستانهای لردگان و بروجن در یک سد خاکی و تالاب چغاخور" غرق شده‌اند که این آمار بیانگر این وضعیت نامناسب است.

یکی‌ازجوانان شهرکردی در این‌باره به ایرنا گفت: متاسفانه به رغم استقبال جوانان از ورزش مفرح شنا در این بخش سرمایه‌گذاری چندانی صورت نگرفته است.

"محمد کوهی" افزود: استفاده از استخرهای شنای فعال استان به لحاظ محدویت ظرفیت و نیز مسایل بهداشتی برای هرکسی و به راحتی امکانپذیر نیست.

وی افزود: در سال‌های گذشته آسیب‌های چشمی از جمله عوارض استفاده از آب آلوده استخرهای شنا برای برخی از شناگران استان رخ داده است.

وی گفت: بیماری‌های عفونی و قارچی از خطراتی است که جوانانی را که برای شنا به رودخانه‌ها می‌روند ،نیز تهدید می‌کند.

یکی دیگر از جوانان شهر سامان گفت: در اکثر موارد جوانان به صورت گروهی با یکدیگر به رودخانه‌های استان برای شنا و آب تنی می‌آیند و چون اصول و قوائد شنا را نمی‌دانند به قسمت‌های عمیق رودخانه رفته و غرق می‌شوند.

"حافظ امیری " یک جوان شهر "لردگان" نیز به خبرنگارایرنا گفت: این شهر گرمسیری‌ترین نقطه استان چهارمحال وبختیاری است بااین وجوداستخرشنا ندارد.

اگر چه مسوولان آمار دقیقی از غریق‌شدگان این استان در رودخانه هاارایه نمی‌دهند اما گفته می‌شود این میزان در سال بیش از ‪۱۰‬نفر است.

مدیرکل تربیت بدنی استان چهارمحال وبختیاری نیزگفت:درحال حاضر دواستخر شنا در استان فعال است.

"محسن حسین میرزایی" افزود: ساخت استخر در مراکز شش شهرستان استان یکی از اولویت‌های کاری این سازمان است.

وی افزود: بر فعالیت و بهداشت استخرهای شنایی فعال استان نیز اکیپ‌هایی از مرکز بهداشت استان و سازمان تربیت بدنی هر روزه نظارت می‌کنند.

به گفته وی، آب استخرهای شنا هر دو روز یکبار تخلیه می‌شود و برای ضد عفونی از محلول کلر نیز استفاده می‌شود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر چهارمحال وبختیاری نیز گفت: یک اکیپ سیار امداد و نجات غواصی با‪۲۰‬نفرنیروی آموزش دیده‌غواص درفصل گرما دراستان فعال هستند.

"علیار صفاریان" افزود: آموزش غواصی به صورت رایگان یکی از برنامه‌های جمعیت هلال احمر است که هر ساله این طرح با استقبال جوانان مواجه است.

به گزارش ایرنا، از ‪۲۶‬شهر چهارمحال وبختیاری دو شهر دارای استخراست.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد