اطلاعات مفید و جامع

این وبلاگ با نظارت وبلاگ saeedetelaity.mihanblog.com یعنی وبلاگی با اطلاعات مفید مفید شروع به کار کرده

اطلاعات مفید و جامع

این وبلاگ با نظارت وبلاگ saeedetelaity.mihanblog.com یعنی وبلاگی با اطلاعات مفید مفید شروع به کار کرده

یک مسوول خواستار اهتمام مجلس به لایحه دولت برای توسعه شبکه ریلی

معاون ساخت و توسعه راه آهن، فرودگاه و بنادر وزارت راه و ترابری خواستار عنایت ویژه مجلس شورای اسلامی به لایحه دولت در زمینه صرفه جویی در مصرف بنزین و سوخت برای توسعه راههای ریلی کشور شد.

مهندس " حسین تهرانی " روز سه شنبه در بازدید استاندار کردستان از عملیات اجرایی قطعه سوم طرح راه آهن همدان به سنندج گفت: با تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی مشکل اعتباری طرح‌های توسعه راههای ریلی کشور حل می‌شود.

وی مشکل اصلی طرحهای توسعه راه‌آهن را اعتباری دانست وافزود: درحال حاضر چهار هزار کیلومتر شبکه راه‌اهن در کشور در دست اجرا می‌باشد که حداقل نیاز اعتباری سالانه آن ‪ ۱۲‬هزار میلیارد ریال است در حالیکه فقط ‪ ۲۵‬درصد آن تامین می‌شود.

وی گفت: مشکل اعتباری عملا مانع از آزادسازی اراضی در طرحهای ساخت راه آهن شده است.

وی ادامه داد : این در حالیست که افزایش سهم حمل و نقل ریلی به دلیل ایمنی بالا و هزینه و مصرف سوخت بالا در حمل و نقل جاده‌ای به عنوان‌استراتژی تصویب شده است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت شبکه ریلی کشور با جایگاه واقعی آن فاصله دارد، گفت: شاخص راه آهن در کشور پنج متر بر کیلومتر مربع است در حالیکه این میزان در ترکیه‪ ۱۲‬و اروپا بین ‪ ۵۰‬تا ‪ ۱۰۰‬متر برکیلومتر مربع می‌باشد.

وی افزود: پیش از انقلاب اسلامی در کشور چهار هزار کیلومتر راه آهن ساخته شده در حالیکه پس ازانقلاب اسلامی چهار هزار و ‪ ۵۰۰‬کیلومتر شبکه ریلی ساخته شده و چهارهزار کیلومتر نیز در دست اجرا می‌باشد.

وی گفت: راه‌آهن همدان به سنندج به‌طول ‪ ۱۲۰‬کیلومتر و باپنج هزار میلیارد ریال اعتبار بخشی از چهار هزار کیلومتر شبکه ریلی در دست اجرای کشوراست.

وی افزود: این طرح که عملیات اجرایی آن از اواخر سال ‪ ۸۴‬آغاز شده با ‪۱۵‬ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا می‌باشد.

وی روند تخصیص اعتبار این طرح را متناسب با توان اجرایی ندانست و گفت:
در سال ‪ ۲۰ ، ۸۴‬میلیارد ریال، سال ‪ ۸۵‬بیش از ‪ ۹۰‬میلیارد ریال و در سال جاری ‪ ۹۰‬میلیارد ریال اعتبار به این طرح اختصاص یافته در حالیکه حجم کار انجام شده دو برابر اعتبارات تخصیصی است.

وی افزود: با روند فعلی تامین اعتبارت زمان بهره برداری از این طرح سالها به تعویق خواهد افتاد.

" اسماعیل نجار " استاندار کردستان در این بازدید از راه به عنوان زیر ساخت اصلی توسعه نام برد که دولت نهم به آن اهتمام خاص دارد.

وی افزود: توسعه همه جانبه و پایدار استان کردستان در گرو توسعه شبکه های راه و بخصوص شبکه ریلی است که تامین آن در اولویت کاری استان قرار دارد.

وی گفت: استان کردستان برای حل بخشی از مشکلت اعتباری طرح راه آهن همدان به سنندج راهکارهایی مانند بهره مدی طرح از اعتبارات اشتغالزایی بنگاههای کوچک زودبازده اقتصادی و فروش اوراق مشارکت را مورد توجه قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه عنایت و اهتمام بسیار جدی نسبت به راه آهن همدان سنندج وجود دارد خواستار همراهی مردم برای اجرای طرحهای بزرگ زیربنایی در استان شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد