اطلاعات مفید و جامع

این وبلاگ با نظارت وبلاگ saeedetelaity.mihanblog.com یعنی وبلاگی با اطلاعات مفید مفید شروع به کار کرده

اطلاعات مفید و جامع

این وبلاگ با نظارت وبلاگ saeedetelaity.mihanblog.com یعنی وبلاگی با اطلاعات مفید مفید شروع به کار کرده

یک نشریه آلمان:آمریکا تهدید کرد از نیروهای واکنش سریع ناتو خارج

یک نشریه آلمانی: آمریکا تهدید کرداز نیروهای واکنش سریع ناتو خارج می‌شود

 

بنا به اعلام یک نشریه آلمانی ، مقامات آمریکایی تهدید کرده‌اند که نظامیان این کشور از نیروهای واکنش سریع ناتو خارج خواهند شد.

این مطلب را روزنامه هندلزبلات در شماره روز دوشنبه خود اعلام کرد و افزود: واشنگتن در ماهها اخیر فعالیت نظامی خود را در نیروهای واکنش سریع ناتو به شدت کاهش داده است .

این گزارش همچنین به نقل از محافل ناتو اضافه کرد که مقامات آمریکایی تهدید کرده‌اند که نظامیان این کشور حتی ممکن این پیمان نظامی غرب را ترک کنند.

هندلزبلات اضافه کرد چندی پیش ژنرال "جان کردداک" فرمانده نیروهای ناتو در نامه‌ای به "یاب دهوپ شیفر" دبیرکل این سازمان نظامی هم اعلام کرده بود "دیگر نیروهای واکنش ناتو به طور کامل قادر به عمل نیستند".

در حالی که بر اساس توافق‌های قبلی بین اعضای ناتو ، قرار است هر یک از کشورهای عضو بخشی از نیروی ‪ ۲۵‬هزار نفری واکنش سریع این پیمان نظامی را تامین کنند ، اما این رقم در حال حاضر به کمتر از ‪ ۵۰‬درصد کاهش یافته است.

از سوی دیگر هر چند طرح ایجاد نیروهای واکنش سریع ناتو در سال ‪۲۰۰۳‬ میلادی مطرح و اجرای آن عملا از حدود شش ماه قبل آغاز شده است، اما هم اینک بسیاری از کشورهای عضو ناتو از در اختیار گذاردن نیرو و تجهیزات نظامی برای این منظور خودداری می‌کنند.

هدف اصلی از تشکیل نیروهای واکنش سریع ناتو، حضور آنها در ماموریت های ضد ترور و مداخله نظامی در مناطق بحرانی جهان اعلام شده است.

این درحالی است که آمریکا و انگلیس از مدتها قبل خواستار استفاده از این نیروها در ماموریت افغانستان هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد