اطلاعات مفید و جامع

این وبلاگ با نظارت وبلاگ saeedetelaity.mihanblog.com یعنی وبلاگی با اطلاعات مفید مفید شروع به کار کرده

اطلاعات مفید و جامع

این وبلاگ با نظارت وبلاگ saeedetelaity.mihanblog.com یعنی وبلاگی با اطلاعات مفید مفید شروع به کار کرده

دومین ایستگاه پژوهشی اقیانوس‌شناسی کشور در بندرعباس افتتاح شد

در پنجمین روز از گرامیداشت هفته‌دولت باحضور رییس مرکزملی اقیانوس‌شناسی و جمعی از مسوولان محلی، بهره‌برداری از ایستگاه‌پژوهشی اقیانوس‌شناسی بندر عباس به عنوان دومین ایستگاه کشور آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی سرپرست ایستگاه پژوهشی اقیانوس‌شناسی بندرعباس در آیین افتتاح این پروژه گفت :این ایستگاه با همکاری مرکز ملی‌اقیانوس‌شناسی کشور و دانشگاه هرمزگان راه‌اندازی شده است.

"مسعود محموداف" در خصوص نحوه همکاری این دو مرکز علمی برای آماده‌سازی امکانات این ایستگاه اظهارداشت: مکان این ایستگاه توسط دانشگاه هرمزگان تامین شده و موضوع تجهیز آزمایشگاهی آن از سوی‌مرکز اقیانوس‌شناسی بااعتبار سه میلیارد ریال انجام گرفته است.

محموداف تجهیزات آزمایشگاهی موجود در این ایستگاه را در زمینه فیزیک دریا، شیمی‌دریا و بیولوزی دریا عنوان کرد که در کشور و حتی در خاورمیانه منحصر بفرد است.

وی هدف از راه‌اندازی این ایستگاه را تعامل علمی با دانشگاه‌های شهرهای ساحلی و همکاری با دستگاه‌های اجرایی مرتبط با دریا همچون محیط زیست ، بنادر و کشتیرانی و هواشناسی عنوان کرد.

به گزارش ایرنا ، رییس دانشگاه هرمزگان هم درآیین افتتاح این ایستگاه گفت: راه‌اندازی این ایستگاه یکی از دستاوردهای مهم‌دولت نهم در کنار ده‌ها و صدها پروژه افتتاحی در این استان به شمار می‌رود.

"احمد نوحه‌گر" با اشاره به اهمیت امر پژوهش در جامعه اظهار داشت: هرچند پیرامون اهمیت پژوهش مقالات زیادی نوشته شده و حتی کتب مختلفی تالیف شده است ولی متاسفانه هنوز آنطور که باید به موضوع پژوهش توجه نمی‌شود.

وی گفت: در کشور ما با توجه به داشتن مرز طولانی آبی افزون بر دو هزار کیلومتر، جایگاه پژوهش در حوزه دریایی نیز بسیار کم رنگ است و به این مقوله توجه جدی نشده است.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که گفتمان غالب امروز ما باید علمی و پژوهشی باشد افزود: قطعا تحقق این امر در سایه وجود منابع مالی و مدیریت این منابع امکانپذیر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد