اطلاعات مفید و جامع

این وبلاگ با نظارت وبلاگ saeedetelaity.mihanblog.com یعنی وبلاگی با اطلاعات مفید مفید شروع به کار کرده

اطلاعات مفید و جامع

این وبلاگ با نظارت وبلاگ saeedetelaity.mihanblog.com یعنی وبلاگی با اطلاعات مفید مفید شروع به کار کرده

مدیرکل انتشارات کمک‌آموزش:بجای کتاب محوری باید برنامه‌محور باشیم

مدیرکل انتشارات کمک آموزشی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: در این وزارتخانه سیاست برنامه‌محوری بجای کتاب محوری دنبال می‌شود.

علیرضا حاجیان‌زاده روز سه‌شنبه در گردهمایی "تبیین سیاستهای وزارت آموزش و پرورش در زمینه مجلات آموزشی و تربیتی رشد" در گرگان افزود: دانش‌آموزان متفاوت هستند و ما هم باید مفاهیم متفاوت را در اختیار آنان قرار بدهیم.

وی تاکید کرد: ما نمی‌توانیم همه چیز را به کتاب درسی محدود کنیم چون از نظر حجم و ساعات تدریس، سیستم چاپ و تهیه مطالب، محدود بوده و همه ساله قابل تغییر نیست.

وی ادامه داد: در این زمینه رسانه‌های مختلفی ازجمله سایتهای اینترنتی و نشریات متنوع، وجود دارد که باید به آن پرداخته شود.

وی گفت: عدالت آموزشی به این معنا نیست که همه را یکسان ببینیم، بلکه باید به هر کس به اندازه توان و ظرفیت خودش اطلاعات داده شود.

مدیرکل انتشارات کمک‌آموزشی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: البته مجلات آموزشی و تربیتی رشد، این محدودیتها را ندارند و امکان اطلاع‌رسانی به‌روز را برای ما فراهم می‌کند و هر ماه و هر هفته، مطالب آن قابل تغییر است.

حاجیان‌زاده، یکی از اهداف انتشار مجلات رشد را، توسعه سواد خواندن عنوان کرد و گفت: صحیح خواندن، یک مهارت است و مهارت خواندن دانش‌آموزان ما باید افزایش و توسعه یابد و لذا یکی از کارکردهای مجلات رشد این است که ضمن بالا بردن مراتب علمی دانش‌آموزان، سواد خواندن را هم به آنان بیاموزد.

وی همچنین گفت: از مزیت مجلات رشد این است که در تمام نقاط کشور حتی مدارس کپری و جزیره‌های دورافتاده هم توزیع می‌شود و دیگر مزیت آن این است که مطالب آن به دلخواه دانش‌آموزان به چاپ می‌رسد.

وی افزود: ما برآنیم که در مجلات رشد مفاهیم را کاربردی کرده و آنها را به مهارتهای زندگی تبدیل کنیم.

این گردهمایی یک روزه با حضور مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستانهای استان و به همت تکنولوژی آموزشی سازمان آموزش و پرورش گلستان در باشگاه فرهنگیان گرگان برگزار شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد