اطلاعات مفید و جامع

این وبلاگ با نظارت وبلاگ saeedetelaity.mihanblog.com یعنی وبلاگی با اطلاعات مفید مفید شروع به کار کرده

اطلاعات مفید و جامع

این وبلاگ با نظارت وبلاگ saeedetelaity.mihanblog.com یعنی وبلاگی با اطلاعات مفید مفید شروع به کار کرده

مستند واقعگرایی "ورنر هرتسوگ" از سینمای آلمان و اروپا

 

 

"ورنر هرتسوگ" کارگردان مولف آلمانی از آن دسته فیلمسازانی است که واقعگرایی و پرداخت به مضامین حقیقی را در سبکی خاص در سینمایی اروپایی دنبال می‌کند.

سینما که از آن به عنوان هنر هفتم و پیچیده امروز یاد می‌شود با نقش آفرینی فیلمسازانی که ماندگاری را بر صرف سرگرم کردن دوستداران این هنر ترجیح می‌دهند، دوام یافته است.

ورنر هرتسوگ سال ‪ ۱۹۴۲‬در آلمان به دنیا آمد و در بحبوحه خرابی‌های جنگ جهانی دوم در یک دهکده کوچک باواریایی به نام زاخرانگ رشد یافت.

او نخستین فیلمش را در سن ‪ ۱۱‬سالگی دید و به سرعت تکنیک‌های فیلمسازی را با توجه دقیق به خطاهای متداول و قراردادهای معمول در فیلم‌های سری (ب) ارزان قیمت فرا گرفت.

در سن ‪ ۱۴‬سالگی، دوره کوتاهی از تعلیمات کاتولیکی سفت و سخت را آغاز کرد، حول و حوش همان دوره‌ای که مزایای سفر با پای پیاده را کشف کرد و مصمم شد که فیلم بسازد.

به عنوان یک نوجوان، هرتسوگ فیلمسازی را از مدخل یک فرهنگ نامه فراگرفت، اما به علت جوانی و فقدان آموزش رسمی، قادر نبود تهیه‌کننده‌ای را برای فیلمنامه‌های اولیه‌اش پیدا کند و او در نتیجه شرکت فیلمسازی خود را به نام "ورنرهرتسوگ پروداکشن" تاسیس و تولید فیلم‌هایش را آغاز کرد.

او نوشتن، تهیه کنندگی، کارگردانی و اغلب روایت متن تقریبا تمام فیلم‌هایش را بر عهده داشت و از آن زمان به یک مولف به معنای واقعی آن تبدیل شد.

هرتسوگ نخستین فیلم کوتاهش به نام هراکلس را در سن ‪ ۱۹‬سالگی ساخت، یک فیلم تجربی که از یک تصادف معروف در مسابقات ‪ ۲۴‬ساعته آلمان ساخته شد.

این فیلمساز مولف آلمانی و خالق آثار مهمی چون "آگوئیره"، "خشم خداوند" و "فیتز کرالدو" هنوز هم در ‪ ۶۵‬سالگی بسیار پرکار است.

علاقه‌مندان به‌سینما، هرتسوگ را بیش از هر چیز او را یک "مستندساز" تمام عیار می‌دانند و فیلم‌هایی نظیر "شکست ناپذیر" (‪ ،(۲۰۰۱‬بازی در شن (‪،(۱۹۶۴‬ دژ دویچ کروتس (‪ ،(۱۹۶۶‬تصنیف سرباز کوچک (‪ ،(۱۹۸۴‬کلام آخر (‪ (۱۹۶۸‬و متعصبان (‪ (۱۹۶۹‬از این دسته به شمار می‌رود.


 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد