اطلاعات مفید و جامع

این وبلاگ با نظارت وبلاگ saeedetelaity.mihanblog.com یعنی وبلاگی با اطلاعات مفید مفید شروع به کار کرده

اطلاعات مفید و جامع

این وبلاگ با نظارت وبلاگ saeedetelaity.mihanblog.com یعنی وبلاگی با اطلاعات مفید مفید شروع به کار کرده

تمبر یادبود "کربلایی کاظم ساروقی" منتشر شد

تمبر یادبود "کربلایی کاظم ساروقی" مرد بی‌سوادی که در پی کرامات الهی حافظ کل قران شد، منتشر شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، این شرکت در پی پیشنهاد چاپ این تمبر در سال ‪ ۱۳۸۳‬به شورای عالی تمبر کشور و با هدف معرفی این معجزه به جهانیان، اقدام به چاپ این تمبر کرد.

مراسم رونمایی این تمبر با حضور "غلامعلی حداد عادل" رییس مجلس شورای اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در آیین بزرگداشت "محمد کاظم کربلایی ساروقی" انجام شد.

محمد کاظم کریمی فرزند عبدالوهاب ملقب به ملاکاظم ساروقی کشف الایات ناطق و حافظ القرآن فراهانی حدود سال ‪ ۱۳۰۰‬هج‌ری قمری (‪ ۱۲۶۲‬خورشیدی) در یکی از روستاهای اراک به نام ساروق متولد شد.

وی که به کشاورزی اشتغال داشت، در جوانی بر اثر عمل به فرامین و احکام الهی در معجزه‌ای، حافظ کل قرآن کریم شد به طوری که با وجود بی‌سوادی کامل قادر شد با قرآئت قرآن از اول به آخر، کلمه به کلمه قرآن را از آخر به اول هم تلاوت کرده و کلمات قرآن را در متون عربی به درستی تشخیص دهد.

صحت این معجزه از سوی علما و مراجع به نام همچون آیات عظام بروجردی و مرعشی نجفی به تایید رسیده است و ایشان با سفری به کشورهای مسلمان سنی نشین این معجزه را به تایید علمای اهل تسنن نیز رساند.

ملاکاظم ساروقی هفتم محرم ‪ ۱۳۷۸‬هجری قمری (‪ ۱۳۳۷‬خورشیدی) در قم دار فانی را وداع گفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد