اطلاعات مفید و جامع

این وبلاگ با نظارت وبلاگ saeedetelaity.mihanblog.com یعنی وبلاگی با اطلاعات مفید مفید شروع به کار کرده

اطلاعات مفید و جامع

این وبلاگ با نظارت وبلاگ saeedetelaity.mihanblog.com یعنی وبلاگی با اطلاعات مفید مفید شروع به کار کرده

هشدار مقام ارشد ورزش انگلیس درباره انحطاط فوتبال این کشور

یک مقام ارشد فدراسیون فوتبال انگلیس روز سه شنبه نسبت به تهدیدهای فراروی آینده این ورزش در کشورش هشدار داد.

"تره‌وربروکینگ" بازیکن سابق تیم ملی فوتبال انگلیس ومدیرتوسعه فدراسیون فوتبال این کشور دراظهاراتی کم سابقه نسبت به روند انحطاط فوتبال حرفه‌ای در انگلیس تذکر داده است.

بروکینگ ‪ ۵۸‬ساله در یک برنامه تلویزیونی درباره دورنمای فوتبال انگلیس هشدار داد که افزایش روزافزون بازیکنان خارجی در باشگاه‌های انگلیس ، عرصه را برای ظهور استعدادهای جوان بومی تنگ کرده است.

به گفته این ملی پوش سابق انگلیس ، بخشی از مشکلات کنونی تیم ملی انگلیس و تردیدهای موجود در راهیابی آن به جام ملتهای اروپا در سال ‪ ۲۰۰۸‬به نبود پشتوانه واستعدادهای جوان برمی‌گردد.

مدافع سابق وستهام یونایتد تاکید کرد، در شرایطی که در نخستین هفته فصل ‪ ۱۹۹۲-۱۹۹۳‬لیگ برتر فوتبال انگلیس ‪۷۶‬درصد از بازیکنان حاضر در ترکیب اصلی باشگاههای انگلیسی بومی بودند، این میزان در نخستین هفته فصل ‪۲۰۰۷ -۲۰۰۸‬ به ‪ ۳۷‬درصد کاهش (کمتر از نصف) کاهش یافته است.

در حال حاضر، در میان تمام بازیکنان باشگاههای انگلیس ‪ ۴۳‬درصد داخلی هستند.

این نسبت در فوتبال ایتالیا ‪ ۷۰‬درصد و در اسپانیا و فرانسه ‪ ۶۱‬درصد است.

بر اساس آمارهای ارایه شده توسط این مسوول ورزش انگلیس، بیش از دو- سوم (‪ ۶۹‬درصد) گل‌های فصل گذشته لیگ برتر فوتبال حرفه‌ای این کشور را بازیکنان خارجی به ثمر رسانده‌اند.

بروکینگ تاکید کرد که اکنون نگاه اغلب باشگاههای اکنون متوجه ستاره‌های خارجی است و کمتر تیمی به ساختن بازیکنان با استعداد داخلی توجه می‌کند.

ملی پوش سابق فوتبال انگلیس همچنین تاکید کرد ، ادامه روند کنونی و بی توجهی به اصلاح آن، دیر یا زود این کشور را از جایگاه قهرمان سابق جهان به تیمی درجه دوم تنزل خواهد داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد