اطلاعات مفید و جامع

این وبلاگ با نظارت وبلاگ saeedetelaity.mihanblog.com یعنی وبلاگی با اطلاعات مفید مفید شروع به کار کرده

اطلاعات مفید و جامع

این وبلاگ با نظارت وبلاگ saeedetelaity.mihanblog.com یعنی وبلاگی با اطلاعات مفید مفید شروع به کار کرده

با واکسن‌های جدید، موارد ابتلا به فلج اطفال در جهان به نصف رسید

یک مقام ارشد بهداشت عمومی طرح ابتکاری آموزش جهانی فلج اطفال گفت، با استفاده از واکسن‌های جدید، تعداد کودکان مبتلا به فلج اطفال در سراسر جهان به شدت کاهش یافته و امید برای مبارزه پنج میلیارد دلاری که می‌تواند این بیماری را از بین ببرد، افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا و به نقل از رویترز، بر اساس گزارش طرح ابتکاری آموزش جهانی فلج اطفال از ابتدای سال ‪ ۲۰۰۷‬تاکنون ‪ ۴۰۴‬تن در سراسر جهان که عمده آن را کودکان تشکیل می‌دهند به فلج اطفال مبتلا شدند. این میزان در دوره مشابه سال ‪ ۲۰۰۶‬یک هزار و ‪ ۱۷‬تن بود.

"بروس ایلوارد" که ‪ ۲۰‬سال مدیر مبارزه با این بیماری بوده است، گفت، واکسن‌های جدید و موثرتر به مبارزه با فلج اطفال در برخی از مناطقی که شیوع آن زیاد بوده از جمله بخش‌هایی از هند و نیجریه، کمک کرده است.

وی افزود همکاری بیشتر بین پاکستان و افغانستان نیز به توقف شیوع فلج اطفال در این دو کشور که این بیماری هنوز در آنها بومی است، کمک کرده است.

بر این اساس، از زمان فعالیت سازمان بهداشت جهانی، یونیسف، روتاری بین‌المللی، مراکز کنترل بیماری‌ها در آمریکا در زمینه ریشه‌کنی فلج اطفال که در سال ‪ ۱۹۸۸‬آن هنگام که ‪ ۳۵۰‬هزار تن سالانه به فلج اطفال مبتلا می‌شدند، تاکنون میزان ابتلا به این بیماری به بیش از ‪ ۹۹‬درصد کاهش یافته است.

پوشش ضعیف واکسیناسیون در بخش‌هایی از آفریقا و آسیا که موجب بازگشت فلج اطفال ابتلای دهها تن به این بیماری شد، تلاش برای ریشه‌کنی این بیماری را خنثی کرد.

طرح ابتکاری ریشه‌کنی فلج اطفال که قرار بود در سال ‪ ۲۰۰۰‬به هدف برسد از این مهلت زمانی بازماند، اما ممکن است تا پایان سال ‪ ۲۰۰۹‬این هدف محقق شود.

کودکان برای ایمن شدن در برابر فلج اطفال که عمدتا در مناطقی شیوع دارد که در آنها بهداشت رعایت نمی‌شود، باید دست کم باید سه دوره (و اغلب بیشتر) واکسن خوراکی این بیماری را دریافت کنند.

بطور سنتی برای ایمن‌سازی از ابتلا به فلج اطفال از واکسن‌هایی استفاده می‌شد که با هر سه گونه این بیماری مبارزه می‌کنند.

نوع یک شدیدترین گونه این بیماری است، نوع سه در مناطق محدودتر دیده می‌شود. نوع دو آخرین بار در سال ‪ ۱۹۹۹‬گزارش شد.

طرح ابتکاری مبارزه با فلج اطفال با انعکاس استراتژی جدیدی برای تمرکز بیشتر بر فلج اطفال نوع یک که سریعتر شیوع پیدا کرده و بیشتر از نوع سه به فلج می‌انجامد، در سال ‪ ۲۰۰۵‬آغاز شد.

هدف از این طرح روی آوردن به واکسن‌های جدیدی است که با یک گونه فلج اما با قدرت بیشتری مبارزه می‌کند.

ایلوارد افزود بکارگیری واکسن‌های تک گونه "واقعا توانسته فلج اطفال نوع یک را در ایالت پرادش هند و کانو در شمال نیجریه از پا بیاندازد." این دو ایالت از مناطقی بودند که سرسختی ویروس آنها در مقابل واکسن ثابت شده بود.

به گفته وی هند باید برای ریشه‌کنی کامل این بیماری به ایمن‌سازی مکرر خود در مناطقی که رشد جمعیت آنها سریع است، ادامه دهد، نیجریه نیز باید تعداد کودکانی که ایمن‌سازی می‌شوند را افزایش دهد و نگرانی‌های امنیتی موجود در پاکستان و افغانستان که مانع از پوشش کامل واکسیناسیون می‌شود، برداشته شود.

ایلوارد همچنین به نگرانی‌هایی در مورد شیوع سال جاری فلج اطفال در جمهوری دموکراتیک کنگو، آنگولا، سومالی، میانمار و چاد اشاره کرد و گفت چنانچه این کشورها و همسایگانشان مبارزات واکسیناسیون را بطور منظم انجام ندهند، این بیماری بیش از این گسترش می‌یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد